vrijdag 22 oktober 2010

Het random people project

Afgelopen week was ik, zoals je misschien al door had, in Budapest. Nog 2 dagen gebouwen en bezienswaardigheden gefotografeerd te hebben kwam ik er achter dat de inwoners veel meer van een stad laten zien dan de gebouwen. Bovendien zijn random strangers veel interessanter om te fotograferen. Ze bewegen en ze hebben karakter. Dat doen en hebben gebouwen niet.

Soms was het nog best wel behoorlijk lastig want 1. ze bewegen en 2. zodra ze door hebben dat je een foto van ze maakt is de foto verpest. 

Zo zat er een man te eten en hij was zo'n geweldig object. Lijnen in zijn gezicht en zijn manier van eten was fantastisch. Maar op een gegeven moment had hij door dat ik hem de hele tijd zat te fotograferen. En op dat moment pakt hij zijn eigen camera erbij en begint foto's van mij te maken. Dan is er dus niks meer aan. Gelukkig heb ik hem nog wel heerlijk charmant weten vast te leggen voordat hij door had wat er nu eigenlijk aan de hand was. 

Hehehe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten