zondag 15 augustus 2010

Het grote bagels boek

BAGELSBAGELSBAGELS!

Terwijl ik achter mijn macbook zit te wachten op de lunch die mijn lieve pappa en mamma hopelijk voor aan het bereiden zijn heb ik besloten om jullie weg wijs te maken in de wonder-heerlijke wereld van bagels.

Bagel
Een `bagel` (uitspraak: beigel met een Engelse g-klank) is een broodje met een gat erin. Qua vorm lijkt hij veel op de donut en wordt hier vaak mee verward. De bagel ligt echter veel zwaarder op de maag en wordt niet gefrituurd. Bagels hebben een gezond imago; ze worden zonder boter of margarine gebakken. Ze kunnen op vele manieren worden belegd.

Zo dan weten jullie nu wat een bagel is. Ze zijn heeeeerlijk! Hemels hart verwarmend! Maar wat is nu echt het aller lekkerste bagel recept en waar haal je de aller lekkerste bagels vandaan. . . 

De aller lekkerste bagels haal ik gewoon bij de Albert Heijn! Je moet de witte met de maanzaadjes hebben. Ze zijn krokant maar ook een beetje taaiïg. Ja, ik besef me dat 'taaiïg' niet echt aantrekkelijk klinkt als je het gebruikt in de beschrijving van een broodje. Maar dat is het wel, aantrekkelijk! Het zijn ontzettend sexy broodjes!

Dan nu aangekomen bij het beleg. . .
Snij je bagel open, besmeer deze met een dikke laag roomkaas. Leg hier een plakje gerookte zalm op. (Of 2 plakjes natuurlijk! More is more.) En als topping strooi je daar een beetje basilicum en zwarte vers gemalen peper over.

Om je vingers bij af te likken.

Pas op: Verslavings-gevaar. Eten op eigen risico. 

   

1 opmerking: